Jeg ga endelig etter for a) presset, og b) nysgjerrigheten, og gikk til innkjøp av Burning Wheel over nettet i dag. Det er på tide å ta noen skritt inn i en verden av mekanisk styrt dramatikk, og se hva som ligger der av godsaker. Det er rett og slett på tide å sette seg inn i hva alle snakker om. I samme slengen beskyttet jeg min klassiske overbevisning ved å hive to kildebøker til det gamle, utgåtte 7th Sea i den digitale handlekurven.

Det er til å grine av at majoriteten av rollespill nå skal smis over en av to ukomfortable lester; WotC d20 eller nye World of Darkness. Hva skjedde med mangfoldet? De beste spillene jeg noen gang har spilt, gis ikke ut lenger, eller er konvertert til et mer kommersielt system. Her kommer det snart tårer i gamer-blikket.

Det sagt, så gleder jeg meg som en unge til å prøve ut noen brennende hjul og trille litt terning i de kommende feriemånedene. Siste spilling i Star Wars-sagaen New Order kommer på tirsdag, og så tar kampanjen sommerferie til fordel for andre ting. I august skal jeg på laiv, og gleder meg stort til å vase rundt i skogen i langermet kjole og være høytidelig og mystisk som prest for skjebneguden. Se her for mer informasjon om laiven, arrangert av gamle travere i laivmiljøet, som støtter seg til prinsippet om «De tre S-er»: På laiv skal man sove godt, spise godt, og skite godt. Vel talt.

Nå gjelder det bare å stå ut streiken, så man kan få ferie til slutt. Opp alle jordens kantareller! Opp I, som Hulken knuset har!

