I 2011 kommer jeg ikke på Arcon. Hvordan vet jeg det? Jo, fordi jeg skal reise til San Fransisco. Hvorfor til San Fransisco? Fordi jeg har lyst. Derfor. Det beste tidspunktet å reise på var dessverre like før Arcon. Så alle mine planer om å være i Oslo tidligere den uka og hjelpe til på conen, er rett ut vinduet. Gode intensjoner, og alt det der.

Siden jeg sitter og skriver på Draug-scenariet til årets Hexcon, som også var planlagt å kjøres på kommende Arcon, slo deg meg brått at jeg kommer til å trenge arrangører til å sette det opp på Arcon siden jeg ikke kommer til å være der selv. Frivillige får rekke opp en hånd rundt april en gang.

Men det var dette Draug-scenariet. Teaser-teksten er som følger:

Uttakleiv 1903

Vinteren 1903 står en snøstorm over Vestvågøy midt under Lofotfisket. Kvinner og barn i det lille bygdesamfunnet på Uttakleiv venter og ber til Gud om å få hjem sønner, fedre, brødre, og ektemenn. Men vil Gud høre dem, slik som vinden uler? Eller er det noe annet som uler med den?

Uttakleiv 1903 er første del i Vestvågøy-trilogien, som jeg har planlagt å kjøre de neste tre con-syklusene. Trilogien blander ideelt sett skrekksjangeren med folkeeventyrsjangeren, og følger medlemmer av tre slektslinjer på Vestvågøy gjennom 100 år.

Scenariet blir satt opp på Hexcon den 6. november, for de som er interesserte i å hive seg med. Samme dato arrangerer jeg også 3:16-scenariet til modulvinner Ingvild Borgen fra Arcon 26.

Jeg må jo også innrømme at Hexcon kom på meg som julenissen på kjerringa i år som i alle tidligere år, selv om datoen ble satt lang tid i forveien, og plutselig satt jeg her og tenkte «Hvorfor er ikke scenariene mine ferdige ennå?» About that, så er jo heller ikke Exodo, farvel ferdigskrevet ennå, og blir nok ikke det heller. That (star)ship has sailed.

Men jeg skriver også på et 7th Sea-scenario jeg skal kjøre for jentene mine neste helg, og man skal ikke se bort fra at det kan bli et kommende innslag på en eller annen con. Og så har jeg lovt å ferdigstille RATS til HolmCon 7d6. Crikey. Det er nesten en god ting at jeg er arbeidsløs.

