Hva denne tittelen har med noe som helst å gjøre, vet jeg ikke. Temaet er vel mer over de dybe sjøe. Altså USA. Jeg har brukt en del tid på Rondak’s Portal i det siste, og der har jeg virkelig lært hvor mange skrullinger som finnes der ute.

Blant annet har jeg satt opp to kampanjer basert på en Firefly/Star Wars-hybrid. Kampanjene er like i utgangspunktet, og har detaljerte lister over hva slags karakterer som er akseptable. F.eks. vil jeg ikke ha noen til å spille droide, ewok, eller noen aliens som har språkproblemer (wookiee, gamorrean, osv.), jeg vil ikke at folk skal genderbende (spille motsatt kjønn – don’t get me started on why), jeg vil ha troverdige konsepter, og jeg vil ha et lojalitetsforhold mellom rollene, siden de skal spille medlemmer av mannskapet på et romskip. Klare, greie regler. Likevel greier jeg å få noen ganske sære konsepter i fanget.

Jeg nevner i fleng:

  • Den andre eneste overlevende Mandalorian (hint: når de sier at Boba Fett var den eneste, så var han den eneste!)
  • En psykotisk droide med sverdarm
  • En voldelig pellefant (ortolaner) med psykotiske problemer som går på medisiner mot det
  • En antisosial, voldelig, maskert, genmanipulert kloning som er utstøtt av klanen sin

Noen ganger har jeg lyst til å be disse folkene om å lære seg å bruke sosiale antenner. Men det ville vel bare føre til en hatstorm uten like. De er svært hevngjerrige, disse nettspillerne. Jeg vurdere å gjøre en artikkel om det, men jeg ville vel strengt tatt bare fornærmet 70% av dem.

Oh well.

