Det fine med WordPress når det kommer til det å være spillskaper, er at det er mulig å publisere mindre spill (eller utdrag) i form av .pdf-er som kan legges som direkte vedlegg til poster. Det brukes f.eks. på Nørwegian Style-bloggen, og fungerer så vidt jeg har erfart fint.

Så var det å ha noe å publisere, da.

Foreløpig har jeg vel ikke ferdigstilt annet enn et Arcon-scenario (fjorårets vinner av Modulkonkurransen), og det er vel kanskje ikke så mye å briefe med? Også en artikkel i siste nummer av Pegasus.

Ellers, a propos publisering: Kjøp Drømmernes Selskab av Matthijs Holter! Gjør det nå!

Når det kommer til egne prosjekter, har jeg tatt en liten pause med Morgenfri etter å ha løst et problem med initiativ-mekanikken; jeg har lagt RATS på hylla midlertidig fordi jeg ikke har mønstret nok energi til å a) gidde å sitte og skrive en tusen meter lang liste over ads og disads, eller alternativt b) fjerne de seksjonene som gjør at jeg føler at jeg trenger ads og disads til å begynne med. Nå gjenstår årets Arcon-scenario, som er for innfløkt til å begynne å diskutere en gang. Hvilke tabber har jeg innsett at jeg har begått? Jo, å velge et systemheavy spill som har DC-er på skill checks i stedet for enkle ja/nei-mekanikker. Grabzola. Hvorfor må jeg elske Star Wars så høyt?

Ellers, publisering… jeg har jo tross alt obskøne mengder kampanjerelatert skjønnlitteratur jeg har skrevet oppigjennom årene. Hadde jeg gjort dagjobben min med like stor entusiasme (og vært like flink) som jeg er til å skrive skjønnlitteratur, så hadde jeg kanskje fått bedre betalt, eller i alle fall kunnet velge mellom flere lukrative jobbtilbud. Akk, en kunstners evige valg: Penger eller lidenskap.

Vi kommer tilbake til det når man kan betale Lånekassen med lidenskap i stedet for penger. (Vil det si at man får kutta 10% av lidenskapen per år ved å flytte til Finnmark?)

Advertisements